Zelfvertrouwen

iedereen meer zelfvertrouwen = een betere wereld voor ons allemaal!

Nieuwe dag, nieuwe kansen

Gisteren heb ik een gamer gesproken diens leven enkel nog bestaat uit 1 lichtpuntje: minimaal 4 uur per dag zijn game spelen. Voor de rest is het een grote troosteloze vlakte van studeren, wat drinken in de kroeg en slapen op onregelmatige tijden. Hij sleept zich voort naar zijn dagelijkse kick. De kick die hem even de duffe werkelijkheid van zijn leven laat ontvluchten. Ik zuchtte na hem aangehoord te hebben.

Ik heb hem uitgedaagd. Ik heb hem gezegd dat de manier om weer plezier en enthousiasme terug te krijgen in zijn leven is zichzelf uitdagingen stellen. De grootste uitdaging voor hem is voor zichzelf op zoek gaan naar een doel in zijn leven. Want op dit moment reikt dit niet verder dan de 4 urige schijnwereld van het computerscherm waar hij een virtuele identiteit heeft verworven. Deze identiteit geeft hem het gevoel dat hij iemand is!

Hij zuchtte. Over een doel had hij nog nooit nagedacht. Ik zag een lichte flikkering in zijn ogen toen ik vol vuur hem er van probeerde te overtuigen dat het leven dat hij nu leidt NIETS waard is. Ik raakte iets bij hem. Toen deed ik hem nog een gewaagd voorstel: stop drie dagen met gamen en realiseer je wat je die dagen mist.

We namen afscheid van elkaar met de afspraak dat hij de uitdagingen zou aannemen en ik hem de volgende keer zou leren zijn angsten (voor de buitenwereld) te overwinnen. Ook bij hem is het verkeerd gegaan toen hij zich realiseerde hoe bang hij was voor mensen, contacten. Deze angst houdt hem gevangen in zijn kleine wereldje, waaruit hij door gebrek aan zelfvertrouwen niet durft uit te breken.

Met de gedachte aan dit gesprek begin ik mijn dag. Het voelt goed, want er is iemand bezig zich te bevrijden en weer te gaan leven.

Tot ziens.

Rob.

No comments yet»

Geef een reactie

